Geç Kalmadan Dijital Dünyanın Kapısından İçeriye Adım Atın
Sigortamedia bünyesinde hazırlanan Sigortalı Dergisi'nde ilk köşe yazım ile sizlerle buluşmanın heyecanı ve gururu içerisindeyim. "Sigortacılıkta Dijital Çağ" mottosuyla çıktığımız bu yolda 10 yılı geride bıraktık.
Merhaba,
Sigortamedia bünyesinde çıkan Sigortalı Dergisi’nde ilk köşe yazım ile sizlerle buluşmanın heyecanı ve gururu içindeyim. “Sigortacılıkta Dijital Çağ” mottosuyla çıktığımız bu yolda 10 yılı geride bıraktık. Bu süreç içerisinde oldukça başarılı işlere imza attık. Köşe yazılarımda, Dijital Sigortacılık ve Sigorta Teknolojileri alanında geleceğe dair öngörülerimi, kişisel tecrübelerimi ve görüşlerimi paylaşmak üzere her ay karşınızda olacağım. Ülkemiz sigortacılık sektörünün dijitalleşmesi için bunun önemli bir sorumluluk olduğunu biliyor ve tüm çalışmaları bu bilinçle sizlerle buluşturmaya gayret ediyor olacağım.
Uzun yıllar öncesinde, kişisel ve temel ihtiyaçlar gibi ürünleri bir kaç tıklama ile evinize teslim edilecek denildiğinde bir çok tüketici bunun olmayacağına inanamaktaydı. Oysa şuan geldiğimiz noktada, akıllı telefon, tablet ve bilgisayar aracılığı ile zahmetsizce bir çok ihtiyacımızı kolaylıkla giderebilmekteyiz. Bu alanda son günlerde büyük bir rekabet oluştu fakat önde olan firmalar geleceği çok önceden görerek bu zahmetli oluşuma yatırımlar yaptığından pastadan daha fazla pay alacaklardır. Araştırmalara göre her 4 internet kullanıcısından 1’i düzenli olarak internet üzerinden alışveriş yapmaktadır.
Gelecek yıllar içerisinde, Y ve Z kuşağı olarak adlandırılan internet nesli ile karşı karşıya kalacağız ve bu nesil tüketicileri, bilgiye en hızlı yoldan ulaşmak için pratik yollar tercih edecekler. Bilinçli tüketiciler olmasından kaynaklı olarak sadece ulaşmak da yeterli olmayacak, aynı zamanda en teknolojik imkanlar ile doğru bilgi ve kaliteli hizmeti uygun fiyata bulabilmek adına araştırmacı bir yapıya da sahip olacaklar.
Şirketinizi geleceğe taşımak, yeni trend iş modelleri ile çalışabilmek ve en önemlisi şirketinizi büyütmek için, çok geç kalmadan bu dijital dünyanın kapısından içeriye adım atmalısınız. Geçtiğimiz yıl, ülkemizdeki 45 milyon internet kullanıcısının 14.3 milyonu internet bankacılığı, 6.7 milyonu ise mobil bankacılığı kullanmış. Bu değerli bilgi, 5 sene sonrasında Dijital sigortacılığın nereye gidebileğini bize göstermektedir.
Peki dijital dünya ile nasıl tanışabilirim diye düşünüyorsanız, bu artık eskiye göre çok daha kolay. Ülkemiz sigorta sektörünün dijitalleşmesi düşünüldüğü kadar kolay değildi. Hali hazırda çok az sayıda bu işi yapan acente, broker ve sigorta şirketleri mevcut. Benim görüştüğüm sektörün değerli yöneticileri bu konuda çalışma yapmak istediklerini, ancak bir türlü öncelik veremedikleri dile getiriyorlardı. Ayrıca, Teknolojiye yapılan yatırımların geriye dönmesi, karlılığı arttırması konusundaki endişeler hepimizin aklını kurcalamaktadır. Bugüne kadar bu teknolojileri geliştirmek çok zor ve çok maliyetliydi. Sigorta şirketlerinin altyapıları uygun değildi. Ayrıca Dijital sigortacılık uzmanı yöneticiler halen çok bulunmamaktadır. Ülkemizde dijital sigortacılığı en iyi yapan kurum bu konuda 15 yıllık deneyime sahip. Bir sigorta müşterisinin dijitalde ne istediğini biliyor, nasıl istediğini biliyor, satışa dönüştürmek için gerekli tüm operasyonunu ve satış becerilerine sahipler. Akabinde doğru mecralarda ve doğru mesajlarla etkin reklam yapabiliyorlar. Buda onlara başarıyı getiriyor. Dijital dünyada hızlı büyümek, daha kolay hale geliyor. Büyümek demek, müşteri sayısının ve çalışan sayısının büyümesi demek. Büyüme kontrollü olmaz ve ölçülemezse başedilemez hale gelir. Başarısızlıklar başlar. Bunun önüne geçmek için, CRM sistemleri kullanmak zorunludur.
AcerPro olarak, Yıldız Teknik Üniversitesi Teknopark’ta ve Tubitak destekli geliştirdiğimiz teknolojilerle, Dijital sigortacılık iş modellerini yenilikçi ve arge boyutu kazandırarak daha kolay hale getirmeye çalışıyoruz. Sigorta şirketlerinin de bu konuda isteklilikleri ve destekleri ile birlikte artık bu dijital sigortacılık teknolojileri daha hızlı , daha maliyetsiz ve daha etkin hale gelmiştir.
Türkiye’nin en teknolojik acentelerini yani, dijital sigortacılıkta yeni trend iş modellerini en iyi uygulayan acenteleri faliyete geçirmek amacı ile limitli sayıda katılımcılarla gerçekleşecek, dijital sigortacılığın tüm detayların uygulamalı olarak anlatılacağı eğitimler ve çalıştaylar organize edeceğiz. www.sigortapro.com.tr ve www.acerpro.com/tr sitemizden yeni teknolojiler hakkında güncel bilgilere ulaşabilir, çalıştaya katılım şartlarını öğrenebilir ve taleplerinizi iletebilirsiniz.
İlk köşe yazımda bu ay sizlere, dijital sigortacılığın önemine değinerek neler yapılabileceğini aktarmaya çalıştım. Her ay düzenli olarak devam edecek yazı dizimde gelecek ay online sigortacılığın farklı süreçleri hakkında daha detaylı incelemeler sunacağım. Bir dahaki sayıda görüşmek üzere.
Fatih ACER
Bankasurans Teknolojileri Uzmanı