Paylaş

İtalyan Insurtech Derneği’nin Mobil ve Dijital Bankasürans Raporu

Sigorta sektörünün önemli dağıtım kanallarından biri olan Bankasürans, İtalyan bankaları tarafından oldukça etkin bir şekilde kullanılmaktadır.

EDİTÖR
21.04.2022
Sosyal Medyada Paylaş

Sigorta sektörünün önemli dağıtım kanallarından biri olan Bankasürans, İtalyan bankaları tarafından oldukça etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Milano’da yer alan İtalyan Insurtech Derneği de sigorta şirketlerini, finans kuruluşlarını, teknoloji şirketlerini ve bankasürans pazarındaki ana oyuncuları bir araya getirerek bu kanalın gelişimini destekleyen önemli kurumlardan biridir. Nisan ayında hem Bankasüransın güncel durumunu hem de mobil ve dijitalleşme sürecini detaylı bir şekilde analiz edildiği “Mobil ve Dijital Bankasürans Raporu”nu küresele duyurdular. Özellikle günümüzde mobil dijital banka sigortacılığının büyümesini hala engelleyen faktörlerine odaklanan raporun detaylarına göre;

- İtalya sigorta sektöründeki en büyük dağıtım kanalı olmaya devam eden Bankasürans alanında poliçe yatırımları 62 Milyar Euroyu aşarak toplam sigorta mevduatının yaklaşık %60’ına yaklaştı. Koronavirüsün getirdiği acil durum baskısı altında kalan bankalar ürünlerinde hızla dijitalleşmeye gidiyor. Bankaların %80’inde dijital bankacılık olmasına rağmen dijital politikalar hala yetersiz kalıyor.

- Sigorta primlerinin %96’ı yani neredeyse tamamı hayat poliçelerini kapsar, geriye kalan %4 ise 2020'de yaklaşık 2,6 Milyar Euroya denk gelen hayat dışı poliçelerdir. Özellikle Bankasürans kanalında hayat dışı sigorta ürünleri daha karmaşık olduğundan, geleneksel kanallar aracılığıyla satılan hayat poliçeleri ile ayrışmaya devam ediyor.

- Dijital kanallar aracılığıyla müşterilere daha yüksek düzeyde kişiselleştirme sunulabilir ve ödeme esasına göre özel bir ürün veya kullanım başına ödeme gibi çözümler tercih edilebilir. Bankalar ise tekliflerini dijital kanallarda, her şeyden önce mobil modda, geliştirerek uyarlamanın bir ihtiyaç olduğunu ancak son zamanlarda fark ettiler. Hatta bugün on cari hesaptan dokuzu online olarak açılıyor ve müşterilerin %35'i ihtiyaç duymadıkları takdirde fiziki olarak şubeye gitmiyor. Bu da müşteri alışkanlıklarında dijitalleşmenin etkisi ve sektörel gelişimin bir göstergesidir diyebiliriz.

- Dijital banka sayısında yaşanan hem bireysel hem de kurumsal odaklı artışlar, dijital kanallarda aktif olan müşteri sayısında oldukça dikkat çeken artışları da beraberinde getirdi. Bu açıdan incelendiğinde dijital sigorta teklifi, bankaların büyüme stratejisinin temel taşı haline geldi.

- Giderek artan dijital müşteri sayısındaki artışa uyum sağlamaya çalışan mobil dijital banka sigortacılığı, gelişime hız vermek zorunda kaldı. Revolut, N26 ve Qonto gibi başlıca mobil teknoloji bankalarındaki gelişimleri incelendiğinde çıkan analizlere göre, dijital sigorta satışı, gelir kaynağı olarak en önemli üç hizmetten biri olacaktır.

- Diğer finansal ürünlerle birlikte paket modunda standartlaştırılmış ürünlerden oluşan bir teklif yerine daha yüksek düzeyde kişiselleştirme düzeyine sahip ürünlere geçerek niteliksel bir sıçrama yapılabilir. Örneğin; önümüzdeki on iki ay içinde ağırlıklı olarak spor kazaları, evcil hayvan kazaları, kentsel hareketlilik, ev, motor ve yaşam ile ilgili ürün ve hizmetlerin piyasaya sürülmesi bekleniyor.

- Şu anda İtalya'da bankaların %25'i en az bir mobil dijital bankasürans hizmetiyle aktif durumda ve 2022'nin sonunda %35'e ve 2030'da %90'a ulaşacağı tahmin ediliyor.

- Dünya çapındaki piyasa tahminlerine göre, dijital politikalarla ilişkilendirilen primlerin toplam değeri 2030 yılına kadar ikiye katlanacak; 2020'de 5 Trilyon Dolar olan toplam prim değeri 2030'da 10 Trilyon Dolara yükselecek.

- Birçok banka, daha kişiselleştirilmiş fiyatlandırma oluşturmak için müşterilerinin kredi puanlamasını bir parametre olarak kullanıyor. Öte yandan, banka sigortacılığının dijital ve mobil evrimi, bu alanda bankalara yararlanabileceği harika fırsatlar tanıyor.

İtalyan Insurtech Derneği’nin incelemeleri sonrasında çıkardığı “Mobil ve Dijital Bankasürans Raporu”ndan önemli kesitler bu şekildedir. Devamını okumak isterseniz aşağıdaki linkten rapora ulaşabilirsiniz.

https://www.ilsole24ore.com/art/la-bancassurance-si-evolve-ma-fatica-diventare-digitale-e-mobile-AExYmCOB



TÜM YAZILAR