Paylaş

Limonata Tadında Start Up

Teknoloji hızla gelişirken, insan hayatında ihtiyaçların giderilmesinde vazgeçilmez hale gelen dijital tüketim alışkanlıklarımızı da değiştiriyor.

ERKAN AYDOĞAN
09.11.2016
Sosyal Medyada Paylaş

Teknoloji hızla gelişirken, insan hayatında ihtiyaçların giderilmesinde vazgeçilmez hale gelen dijital tüketim alışkanlıklarımızı da değiştiriyor.
Sigortalıya hesaplı çözümler sunmak ve müşteri ihtiyaçlarını eksiksiz karşılayabilmek için “Start Up” lar sektörde yeni hizmetler oluşturuyor.
Sektörümüzde şirketler dijital platformlarla ilgili yatırımlarını tamamlamış ve satışlarına başlamışken dağıtım kanallarının da bu konudaki etkinliğini göz ardı etmemek gerekir.
Dijital sigortacılık platformunda Amerika’da günümüz sigorta anlayışını değiştirecek farklı bir start up uygulamasına imza atıldı; Değişimin adı Insurtech firması Lemonade.
Yeni iş modeli akıllı telefon ve web üzerinden sigortalıya poliçe düzenlemek ve benzer riski taşıyan sigortalıların ‘’P2P’ olarak ifade edilen paylaşım ekonomisine dayalı bir sistem ile yapay zeka ve teknolojiden yararlanmak.
Yakın geçmişte Almanya’da Friendsurance ve İngiltere’de Guevera “P2P” modeli ile bu alanda faaliyetlerini sürdürmekteydi.
Lemonade bireysel Segmenti hedef alırken özellikle konut sigortalarında iddialı olduğunu söyleyebiliriz.
Hedef sigortacılığın Facebook’u olmak.
“P2P” modeli diğer platformlardan farklı olarak özellikle şirketin lisanslı bir sigortacı olması, ve poliçe yılı bitiğinde havuzda fon kaldıysa bunu sigortalıları arasında pay edilmesi ve karşılıklı güvene dayalı bir yapıyı da inşa etmesi.
Bu yönü ile Tekafül sigortacılığını da çağrıştırıyor.
Bu iş modelinde sigorta havuzunun genişlemesi ve doğrudan müşteriye basit yöntem ile karşılıklı kazanacakları bir hizmet süreci düşünülmüş.
Özellikle Amerika’da bazı risk yönetim şirketleri sermaye ortaklığına girmiş ve Global reasürörlerle de işbirliği yapılmış olması güven veriyor.
Alışkanlıkları n değiştiği günümüzde farklı bir görüş de; P2P ile başlayıp B2B ye giden bir sürece yönelebilirler, bunu takip edip izleyeceğiz.
Sektöre kısa sürede farklı bir bakış açısı getiren yenilik, geleneksel sigorta şirketlerinin dağıtım kanallarının iş yapış şekillerini gözden geçirmeye ve yeni girişimlerin de sektörde belirmesini sağlayabilir.

ERKAN AYDOĞAN

TÜM YAZILAR