Fatih Acer Bankasurans Röportajı
*Türkiye’de bankasüransın payı ve gelişimi hakkında bilgi verir misiniz? Bir çok dağıtım kanalının bulunduğu çağımızda, Bankasürans, sigorta ürünlerinin dağıtım kanalları arasında çok ayrıcalıklı bir yere sahip
*Türkiye’de bankasüransın payı ve gelişimi hakkında bilgi verir misiniz?
Bir çok dağıtım kanalının bulunduğu çağımızda, Bankasürans, sigorta ürünlerinin dağıtım kanalları arasında çok ayrıcalıklı bir yere sahip. Bu ayrıcalığının en önemli sebebi son teknoloji gücünü arkasına alması. Son dönemde global çapta popülarite kazanan Bankasürans konsepti, müşterinin ihtiyaçlarını merkeze koyarak hem banka hem de sigorta şirketlerinin faydasına değer yaratmaya odaklanıyor.
2014 Yılında, sigortacılık sektörünün yüzde 23’ünü oluşturan bir satış kanalı olan ve 5.6 milyar TL üretime sahip olan Bankasürans, sadece prim üretimi değil aynı zamanda 1.1 trilyon TL üzerindeki bankacılık faaliyetleri riski ve 16 milyon tüketici riskinin sigortalanması anlamına da gelmektedir. Bu gözle bakıldığında sektör daha çok önem kazanmaktadır.
*Bu kanalın gelişimi için gerekli en büyük etken nedir?
Bankasurans kanalı, ülkemiz ekonomisi ile doğru orantılı olarak, kullanılan krediler, banka müşteri sayıları, ihtiyaçları karşılayan sigorta ürünleri ve teknoloji kullanımı arttıkça bu kanal büyümeye devam edecektir. Sektörün gelişmesinin yanında, operasyonel ve yasal zorluklarda var. Tüm bu zorlukları teknolojiyi doğru kullanarak aşmak mümkün. Günümüzde ve gelecekte dijital kanalların önemi çok büyüyecek. Bu yüzden hem bankalar hem sigorta şirketleri ortak stratejiler geliştirerek teknoloji desteği ile büyümeye devam edecektir.
*Sigorta sektörünün bir numaralı gündem maddesi dijitalleşme. Bankasürans kanalının teknoloji ile entegrasyonu hakkında bilgi verir misiniz?
Sigorta sektöründe dijitalleşme çok gelişmemiş ancak gelişmeye çok müsait bir yapısı mevcuttur. Son dönemlerde gelişen teknolojiler sayesinde çok kısa sürelerde sektörün dijitalleşmesi hız kazanacaktır. Özellikle İngiltere ve Amerika sigorta sektörü dijitalleşmiş durumda ve üretimlerinin yarısından fazlası dijital kanallardan elde etmektedirler. Ancak Bankasurans kanalının dijitalleşmesi ülkemizde olduğu gibi dünyada da çok yeni bir trend. Bankalar müşterilerine daha iyi hizmet verebilmek için sigorta hizmetlerini de her kanaldan sunmaya başlamıştır. Bankasürans’a entegre olarak, Şubelerden, Çağrı merkezinden, İnternet şubesinden, Mobil bankacılık uygulamalarından, müşterilerine sigorta hizmetleri verilebilmektedir.
*Bankasüransta dijitalleşme nasıl bir etki yaratır? Bunun için hangi şartların sağlanmış olması gerekir?
Bankalar bu yeni kanalların kullanımı sayesinde , sigorta hizmetlerini müşterilerinin kolay ulaşabilir hale getirmiş olacak, daha anlaşılabilir ve bilinçli tüketimi sağlayarak müşterilerine daha risksiz yaşam olanakları sağlamış olacaklardır. Dolayısı ile daha çok müşteriye zaman ve mekan bağımsız hizmet verebileceklerdir. Bu hizmetler sağlanırken yasal şartların yerine getirilmiş olması çok önemli uyulması gereken konudur. Ayrıca sigorta şirketleri ve bankaların birbirine entegre ortak platformlar üzerinden hizmet verebilmesi gerekmektedir. Özellikle çoklu sigorta şirketi ile çalışan sistemlerde bunun zorluğu çok üst seviyededir. AcerPro olarak ta, özellikle çoklu sigorta şirketi ile çalışan sistemler geliştirmekteyiz. Geliştirdiğimiz sistemler ile sigortacılık sektörüne büyük kolaylıklar sağlamakta. Modern çağın en önemli değeri zaman, sektörde dijitalleşme sağlayan firmalar zamandan büyük tasarruf ederek fark oluşturmaktalar.
*Yurtdışı piyasalarda bankasüransın dijitalleşmesi konusunda nasıl bir trend var?
Mayıs ayında Prag’da katıldığımız global bankasurans zirvesinden ve takip ettiğimiz yayınlardan yurtdışında neredeyse tüm ülkelerdeki bankaların ortak gündemi; “bankasurans kanalını nasıl dijitialleştirebiliriz?” Dolayısı ile tüm dünyada bu konu çok yeni. Tek sigorta şirketi ile çalışan bankalar bu konuda biraz daha ilerlemiş durumda ancak çoklu şirketle çalışan bankaların dijitalleşmesi henüz olmamıştır. Tam bu noktada AcerPro Bankasurans çözümleri bu ihtiyaçları karşılayabilir durumdadır.
*Acer Pro olarak bu kanal için nasıl çözümler üretiyorsunuz?
AcerPro, kurulduğu 2005 yılından beri, Bankasurans platformları geliştirmektedir. Özellikle çoklu sigorta şirketi ile çalışan bankalara sağladığı çözümler bankanın sigortacılık hizmetlerini tam anlamıyla kapsamaktadır. BankasuransPro , ana bankacılık sistemi ile tam entegre edilmiş, neredeyse tüm ürünlerde birkaç saniyede karşılaştırmalı teklifler sunan, tahsilatı ile birlikte anında poliçeleştirilebilen, zeyil yönetimi, yenileme yönetimi, potansiyel yönetimi ve detaylı raporlama hizmetleri ile , şubelerden, internetten, çağrı merkezinden, Atm/Kiosk ve mobil gibi tüm dijital kanallardan hizmet verebilen tam bankasurans platfomudur.
*Çalıştığınız sigorta şirketleri hangileridir?
AcerPro , 2015 yılı itibaren ülkemizin önde gelen 25 sigorta şirketi , 4 banka ve bir çok acente ve Broker a hizmet vermektedir.
FATİH ACER