Sosyal Medyayı Etkin ve Planlı Kullanın
Temmuz ayında sizlerle “Sigortacılık Sektöründe Dijitalleşmenin On Altın Kuralı” başlıklı yazımla buluşmuştuk.
Temmuz ayında sizlerle “Sigortacılık Sektöründe Dijitalleşmenin On Altın Kuralı” başlıklı yazımla buluşmuştuk. Bu yazı o kadar güzel geri dönüşler aldı ki her bir altın kuralı derinlemesine inceleyerek bir yazı dizisi haline getirmeye karar verdim.
Teknoloji ve internetin hayatımızın bir parçası haline gelmesiyle; her şey dijitalleşmeye ve bizler de bu dijital dünyanın oyuncuları haline gelmeye başladık. Değişen yaşam stillerimizle birlikte iş yapış şekillerimiz, farklılaşan iş yapışlarımızla birlikteyse sektörümüz değişime uğruyor. Yeni teknolojiler, yeni dağıtım modelleri, değişen müşteri davranışları ve gittikçe zorlaşan yerel, bölgesel ve küresel regülasyonlar sigorta sektörünü değişime zorluyor. Bu değişim sürecinde hakim olmamız gereken en önemli nokta ise dijital süreçler. Dijital süreçlere hakim olmanın yolu ise sosyal medyayı etkin ve planlı kullanmaktan geçiyor. Sosyal medyada topluluk oluşturma müşterilere ulaşmanın en kestirme yollarından birisidir ama bunun yönetimi kolay bir iş değildir. Online medya ortamları kişilere ve kurumlara, bir ön yüz oluşturur. Sosyal medya profiliniz sizin kimliğiniz, sanal ortamdaki duruşunuzdur. Sosyal medya mecraları üzerinden durumunuzu muhattaplarınızla paylaşırken yeni takipçilere ulaşmak, mevcut ve potansiyel müşterilere iyi bir imaj sunmak için atmanız gereken bir çok adım ve eylem planı bulunmaktadır.
Bu eylem planına maddeler halinde yer verecek olursak;
Bir İçerik Planınız Olmalı
Sigorta sektörü gibi insanların yaşamlarıyla yakından ilgili bir sektörde yapacağınız sosyal medya paylaşımlarıyla müşterilerinizin sorularına yanıt vermeli, yeni bir şeyler göstermeli, onları heyecanlandırmalı ve müşterinizi eğlendirmelisiniz. İçeriğinizi yalnızca reklam amaçlı kullanmanız faydadan çok zarar getirebilir. İşinizin niteliği gereği sosyal medyada güvene dayalı ilişkileri geliştirmek zorundasınız. Ayrıca anlamlı paylaşımlar işinizi kolaylaştırır. “ Ben ne paylaşabilirim ki?” diye düşünmeyin. Bölgesel etkinlikler ve yerel iş yerleri ile ilgili haberleri paylaşabilir, müşterilerinize onlarla ilgili olduğunuzu gösterebilirsiniz. Bunun dışında sigortacılıkla ilgili esprili yazılar ve resimler ekleyebilir, finans yönetimi gibi konuları gündeme getirebilir, müşterinizin merak ettiği ve çoğu kez kendine sorduğu bazı soruları aydınlatabilirsiniz. Ayrıca sigortacılık ile ilgili yasal değişiklikler, sigortayla ilgili genel bilgiler takipçi kitleniz için çok faydalı olabilir.Kendinize yakın gördüğünüz sektörel yayınların makalelerini de zaman zaman paylaşmanızda fayda vardır. İçerik planınız dijital bir kurgununda parçası olmalıdır. En dijital acente olma vizyonuna sahipseniz kurgularınızı ve içerik planınızıda buna göre kurmalısınız. Kurgunuza yönlendirme içerikleri bu kanaldan beslenmelidir.
Sosyal Mecralardaki Topluluğunuzu Büyütün
Sosyal medyada yer almanızın temel amacı, topluluğunuzu büyütmek ve bu topluluğun sizinle sürekli etkileşimde bulunmasını sağlamaktır. Etkileşim; basit olarak, paylaşımlarınızın başkaları tarafından beğenilmesi takipçilerinizin katkısıyla dağıtılması ve sayfanıza yorum yapılmasıdır. Topluluğunuzu büyütme sadece içeriğe bağlı bir konu değildir. Küçük bütçelerle yapacağınız reklamlar, müşteri adaylarının sizi keşfetmesini sağlayabilir. Bugün topluluğu büyütme konusunda sosyal medya mecralarına özel projeler üretilmektedir. Ürün teklifi alınabileceği ve müşterinin seçtikleri acente aracılığı ile poliçe düzenleme olanağı sağlayan sosyal medya üzerinde uygulamalar geliştirilmektedir. Şu an rastlayabildiğimiz örnekler facebook messenger ve whatsapp üzerinden gerçekleşmektedir.
Sosyal medyayı bilgi toplama, müşterileri dinleme bağlantı oluşturma platformu olarak kullanın
Birçok kurum sosyal medyayı reklam yapmanın yanı sıra müşterileri dinleme, bilgi toplama, bağlantılar oluşturmak ve etkinlikler düzenleme amaçlı da kullanmaktadır. Sosyal medya pazarlamasının en önemli bileşeni takipçilerinizi dinlemek ve onlara bir şekilde yardımcı olmaktır. Bu her zaman iyi işleyen bir kuraldır. Sosyal medya profilleri potansiyel müşterilerinizin neler hakkında konuştuğunu ve nelere önem verdiklerini öğrenmek için etkili bir yöntemdir. Sigortacı olarak potansiyel bir müşteri ile buluşmadan önce mutlaka sosyal medya profillerine göz atmanız size kişi hakkında ilginç bir fikir verebilir. Müşterilerinizin daha önce nerede çalıştıkları, kimlerle bağlantıda oldukları(ortak bağlantılar ve rakipler), profillerinde organizasyonlarını nasıl tanımladıkları, nerede okudukları, hangi gruplara üye oldukları, hangi şirketleri takip ettikleri gibi bilgilerine bakın. Sosyal medyada yapacağınız aramada her zaman potansiyel müşteri bulma ihtimaliniz vardır. Bunun için anketler oluşturabilir bu sayede veriler elde edebilirsiniz.
Potansiyel müşterileriniz ile sosyal medyada buluşun
Facebook, Twitter ve LinkedIn gibi iletişim kanallarının çok hızlı patlama yapması, müşterilerin tanıdıkları ve güvendikleri kişilerle iş yapmak istediğinin de bir işaretidir. Bu nedenle acenteler müşterilerinin sosyal medya adreslerini takip etmelidir. Bu yaklaşım, müşterilerinin neyle ilgili olduklarını ve neler hakkında konuştuklarını öğrenmek için etkili bir yöntemdir. Bir diğer etkili yöntem ise dijital alanlara yatırım yaparak yeni müşterilere ulaşmanızı sağlayacak dijital projeler geliştirmek.
Her sosyal medya ağına özel içerik stratejisi oluşturun
Sosyal medya profilinizde sadece pazarlama içeriği yer alması özellikle reklamlara antipati duyan günümüz internet kullanıcıları için olumsuz bir etkendir. Özenle hazırlanmış pazarlama içeriklerinizin yanı sıra müşterinizi bilgilendiren ve eğiten içeriklere yer vermeniz paylaşımlarınızın kalitesini gösterir. Kendi içeriğinizi başkalarının faydalı içerikleriyle birlikte sunun. Linkedin mesleki anlamda zengin gruplarıyla size özellikle işyeri veya kaza sigortaları anlamında hedef kitleniz olan üyeler nezdinde sigortacı olarak kendinizi gösterme fırsatı verir. Yine de bu gruplarda içeriğinizi yayınlamadan önce diğer kullanıcıların nasıl yayın yaptığını gözlemleyin ve grupların kurallarına çok dikkat edin. Sosyal medya paylaşımı yaparken “Bu içerik takipçilerime katkı sağlıyor mu?” sorusunu kendinize mutlaka sorun. Bilgilendirici ve mizah yanı olan yayınlar her zaman daha değerlidir.
Sosyal Medyada Paylaşım Sıklığınızı Planlayın
İçeriğinizi bir kere yayınlayıp bırakmayın. Bir haftada aşağı yukarı 3-4 kez yeni içerik yayınlamak daha yüksek oranda bir kitlenin içeriğinizi görmesini sağlar.
LinkedIn gibi şirket sayfalarını kullanmayı ihmal etmeyin
LinkedIn iş dünyasının ve profesyonellerin buluştuğu en faydalı sosyal medya ağlarından biridir. Bu anlamda Facebook ve Twitter’dan çok farklı bir kullanım amacına sahiptir. Tamamen iş ilişkilerinin geliştirilmesine yönelik düzenlenmiş ve kurallarına uyum sağladığınızda sizi değerli müşterilerle buluşturacak bir platformdur.
Linkedin pazarlama çalışmalarınızda öncelikle iyi tasarlanmış ve bilgilendirici bir şirket sayfası oluşturmaya zaman ayırmalısınız. Daha sonra internet sitenize ve e-posta içeriklerinize Linkedin ikonunu ekleyerek şirket sayfanızın reklamını yapabilirsiniz.
Linkedin üzerinden içerik paylaşımının yanı sıra içeriklerinizin veya sayfanızın reklamını yapmanız takipçi sayınızı ve internet sitenize yönelen trafiği artıracaktır. LinkedIn’de reklam planınızı yaparken, lokasyon, şirket büyüklüğü, endüstri, iş ünvanı, uzmanlık ya da kıdem gibi ölçütler ile hedef kitlenizi çok doğru belirleyebilirsiniz.
Ayrıca şirket sayfanızın ne kadar izlendiği önemlidir. Bu noktada sayfa yöneticisine tanınan olanaklardan biri olan LinkedIn analiz araçlarını kullanın. Hangi yayınlarınıza daha çok tıklandığını ve büyüme durumunuzu kontrol ederek pazarlama stratejinizin ince ayarlarını yapabilirsiniz.
Sosyal medya varlıklarınızdaki takipçi ve bağlantı sayılarını da düzenli kontrol edin.
Sosyal medya internet üzerinde arkadaşların, takipçilerin bilgi alışverişinde bulunduğu bir yerdir. İnsanlar sigortaya ihtiyaç duyduklarında güvendiği ve iletişim halinde olduğu acenteyi hatırlayacaklardır. Sosyal medya sayesinde insanların sevdiği ve güvendiği bir yer olabilen şirketler kaçınılmaz olarak daha karlı geri dönüşler almaktadır.
Sektörel Paylaşımları Aktif Takip Edin
Sigorta sektörünün öncü şirketleri ürün tanıtımları kapsamında sosyal medyayı önemli bir fırsat olarak görüyorlar. Ürünlerini sosyal medya üzerinden oluşturdukları dijital kurguyla kullanıcıya ulaştırıyorlar. Buna en güzel örneklerden biri Anadolu Sigorta’nın geliştirmiş olduğu “Sigortam Cepte” mobiluygulaması. Cepte poliçe dönemini eğlenceli bir reklam filmi ile başlatan Anadolu Sigorta aldığı beğeni ve olumlu geri dönüşlerle sosyal medyada amaçlamış olduğu hedeflere ulaştı.
Generali Sigorta ve Ak Sigorta gibi örnekler ise Facebook üzerinden oluşturdukları uygulamalarla kullanıcılarına sigorta teklifleri sunabilmektedir.
Son günlerde sosyal medyayı kullanarak sigorta sektöründe yapılmış en büyük yenilik ise HDI sigortadan geldi. Facebook Messenger için geliştirilen BOT teknolojisini daha da geliştirerek, müşterilerine Facebook platformu üzerinden online sigortacılık hizmeti sundu. HDI Sigorta bu uygulamasıyla Türkiye ve Dünya’da bir ilki gerçekleştirdi.
Potansiyel Müşterilere Ulaşmak İçin Farklı Yollar Deneyin
Potansiyel müşterilere ulaşmak için değişik yollar deneyin. Telefon görüşmeleri veya e-posta iletişimi yerine potansiyel müşterilerinize faydalı bir içerik bağlantısı sunan bir tweet yollayabilirsiniz. Linkedin’in yaptığı araştırmaya göre LinkedIn InMail hizmeti, e-postaya oranla yüzde 30 daha etkili sonuç veriyor. Bu tür iletileri kısa ve öz yazmaya çalışın. Karşı tarafın size cevap vermesinin, ona ne faydası olacağını nazik ve uygun bir şekilde ifade edin. Sosyal medya kanallarından potansiyel müşterilerinize ulaşabileceğiniz projeler geliştirin. Sigorta ürünlerinin satışını kademeli olarak sosyal ağlardan gerçekleştirin. Her an her yerde ve her platformdan bir sigorta ürününe kolayca ulaşabilmek sizi rakiplerinizden ayıracaktır.
Analiz araçları ile sosyal medya verimliliğini ölçün
Sosyal medyanın en güzel yanı çoğu size bu platformlarda aldığınız aksiyonları ölçümleme imkanı vermesidir. Bu şekilde pazarlama çalışmalarınızın etkili olması için iletişim planınızda küçük düzeltmeler yapabilirsiniz. Böylece sosyal medya pazarlaması çalışmalarınız sırasında da en üretken alanlara odaklanabilirsiniz.
Yaptığınız paylaşımlar veya reklamların size bir dönüşü olmalı. Aksi taktirde sosyal medyada zaman tüketmenin ve kaynak yatırmanın anlamı olmaz.
Sosyal medyada uzmanlaştıkça bazı araçları kullanarak Facebook sayfalarınızı daha iyi analiz edebilir, Twitter Analytics’i kullanarak tweet’lerinizin hangilerinin beğenilip, hangilerinin ilgi görmediğini inceleyebilirsiniz. Bazı pazarlama yazılımları hangi sosyal medya kanallarının internet sayfanıza trafik oluşturduğunu gösterebilmektedir. Aynı zamanda hangi blog makalelerinin ya da ürün tanıtımlarının en faydalı sonuçlar ürettiğini de gösterebilmektedirler. Bu şekilde satış yaptığınız müşterilerin size hangi sosyal medya kanalından geldiğini takip etmeniz mümkündür.
Sosyal medyada planlı hareket ederek gerektiği yerde gerektiği gibi aksiyon alınmalıdır. Sosyal medya kanallarınız her zaman güncel olmalı, içeride bir ekibiniz yoksa mutlaka profesyonel bir ekip ile çalışılmalı. Müşterinin ihtiyaç duyduğu ya da duyacağı sigorta ürünleri sosyal medya kanalları aracılığıyla müşterinin karşısına çıkarılmalı, platforma ya da satışa yönlendirilmeli. Sosyal medyada sigorta uygulamaları geliştirilerek müşterilere daha kolay ve erişilebilir hizmet sunulmalı.
Sonuç olarak; Tüm dünyanın içinde olduğu bu değişim doğal olarak sigorta sektörünü oldukça fazla etkilemektedir. Son yıllarda teknolojinin hızlı gelişimi ve kitleleri kendine çekmesi, yaş, cinsiyet, milliyet, din, dil, ırk ayırt etmeden, dünyadaki “tüketen” nüfusu internet gibi bir platformda tek çatı altında toplaması, büyük küçük tüm sigorta şirket ve acentelerinin gerçek anlamda iştahını kabartmaktadır. Ayrıca sosyal medyanın ürün pazarlamada sunduğu “sınırsız” imkanlar da sigorta şirketlerinin pazarlama aktivitelerini bu alana kaydırmalarına sebep olmuştur. Sektörde büyük pastayı hedefleyen sigorta şirketleri ve acenteler; sosyal medya alanında yaptıkları profesyonel araştırmalar ve ciddi yatırımlarla bir adım öne geçmek ve rakipleriyle arayı açmayı istemektedir. Yeniliklere açık olmak, trendleri takip etmek, farkedilmeyeni farkedip ilk olmak, mevcut dinamiklerden en iyi şekilde yararlanmak için yoğun çaba harcayan şirketler, biz AcerPro ailesine de ilham oldular. 2005 yılından bu yana biriktirdiğimiz ve artık hücrelerimizde var olan dijital sigortacılık ve yazılım deneyimimizi; strateji planlama, uygulama geliştirme, dijital pazarlama, medya planlama ve kreatif hizmetlerle harmanlayarak Türkiye’nin ilk sigorta temalı ajansı olan AcerCrea’yı hayata geçirdik ve siz değerli kurum ve kuruluşlarımızın hizmetine sunuyoruz.
Siz de eğer bu değişime uyum sağlamak ve fark oluşturmak istiyorsanız, acentenizin dijitalleşme süreçleri ile ilgili sorularınızı yanıtlamaktan memnuniyet duyarım. Aşağıdaki iletişim adreslerinden bana ulaşabilirsiniz.
Web: www.acerpro.com.tr
Web:www.acercrea.com
E-mail: fatih.acer@acerpro.com.tr
Linkedin: https://www.linkedin.com/in/fatih-acer-237b45
Fatih ACER